Märilini õpingud

Haridustehnoloogia õppekava


Õppematerjalid ja H5P

Teiseks ülesandeks saime teha katsetusi H5P mallidega ning luua nendest üks tervik. Varasem kokkupuude H5P-ga on tegelikult väike: eelmisel semestril läbitud informaatika didaktika loengus ülesande loomine ja aasta alguses tööl koostatud digikoristusbingo teise päeva ühe ülesande loomine.  

Palusin oma töökaaslaselt, keemia õpetajalt, järgmise läbitava peatüki ühe tunni materjale ja sain vabad käed kordamistunni ettevalmistamiseks. Tegin õpiku ja töövihiku lehtedest enda jaoks koopiad ja asusin internetist materjali juurde otsima. Leppisime keemia õpetajaga kokku, et minu loodud materjalist tuleb 9. klassi „lihtsamad süsinikuühendid“ kordamiseks mõeldud iseseisva töö H5P ülesannete kogumik.

Kõigepealt valisin e-sisuloomes „Interactive Book“ malli. Esimese ülesandena lisasin sinna sisu „text“ ja esimeseks ülesandeks sai ülesannete kogumikku ja teemat tutvustava sissejuhatuse lugemine. Soovisin mitte õpiku teksti korrata, lasin tehisintellektil teemat tutvustava teksti valmis kirjutada, seejärel parandasin sealsed faktivead, olulisemad mõisted või lauseosad kirjutasin paksema (bold) kirjaga.

Järgmise ülesandena valisin „Fill in the Blanks“. Selle ülesande jaoks lasin jälle tehisintellektil koostada teksti metaanist. Õpilased peavad lugema teksti ja sisestama puuduvad sõnad. Abiks on lubatud neil kasutada õpikut, sest üksühele lauseid sealt ei leia ja õpilane on vastust otsides sunnitud kaasa mõtlema.

Kolmandaks ülesandeks tegin Tartu Ülikooli teaduskooli (2021) YouTube kanali video „Süsiniku oksiidid“ videost interaktiivse video. Kasutasin „Interactive Video“, lisades sinna kolm interaktsiooni punkti. Esimeses punktis kasutasin „Single Choice set“ interaktsiooni ja koostasin ajajoonele kaks valikvastustega küsimust. Teises punktis kasutasin „True/False Question“ interaktsiooni ja koostasin ühe valikvastusega küsimuse, millele lisasin ka õige ja vale vastuse kirjelduse. Kolmandas interaktsiooni punktis kasutasin „Multiple choice“, kirjutasin nii õigele kui ka valele vastusele ka kommentaarid juurde.

Neljandaks ülesandeks ehk peatükiks soovisin teha „Drag & Drop“ tüüpi kordamisküsimuse. Joonistasin Adobe Illustratoris metaani, süsinikoksiidi ja süsinikdioksiidi molekulid ja salvestasin pildi 620×310 px png pildiks. Laadisin pildi Drag & Drop sisusse, lõin kolm nimetut silti elementide ümber ja 12 tekstikasti, mida oli vaja õigetesse kastidesse seadistama hakata. Segadus tekkis lohistamise lubamisega, aga leidsin lahenduse, kui määrasin siltidele sinna kuuluvad õiged vastused ja kirjadele andsin loa kõikidesse siltidesse sobimiseks.

Viimaseks peatükiks lisasin jälle teksti sisu ja seal soovin teada saada õpilaste tagasiside. See on planeeritud klassis üheskoos arutlemine. Suunavateks teemadeks on: kuidas sulle sellised ülesanded meeldisid?; Kuidas sa ennast ülesannete lahendamise ajal tundsid?; Kas need ülesanded aitasid sul paremini lihtsamatest süsinikuühenditest aru saada?

Valmislahenduse lasin ka keemia õpetajal läbi lahendada, ise tegin samal ajal mõnest tähelepanekust märkmeid. Ilmselt peaksin panema edasi kerimise võimaluse lukku, et õpilased ei saaks seda kogemata või meelega edasi kerida ja mõnda ülesannet vahele jätta. Jätan seekord selle tegemata, sest õpetaja võtab kasutusele teadmistekontrolli ja määrab õpilastele ka lahendamise aja ja vastuste saatmise kohustuse.

Ajakuluks kogumiku lahendamisel tunnis pakkusin mina umbes 20 minutit, õpetaja aga arvas 30-35 minutit. Järgmisel nädalal on tund, seejärel saame teada tegeliku ajakulu ja kuulen ka õpilaste tagasiside tulemusi.

Edasised plaanid on H5P ja sisuloome tutvustamine ja uudishimu tekitamine ka teistele õpetajatele. Ilmselt pean kooli tubli haridustehnoloogina valmistama ette väiksematele õpetajate gruppidele H5P töötoad ja nende jaoks kalendrisse aega otsima hakkama.

Minu ülesannete kogumik asub siin: https://sisuloome.e-koolikott.ee/node/21803



“Õppematerjalid ja H5P” on saanud 2 vastust

  1. Sul on kõik kenasti läbi mõeldud.

    Ülesanded tunduvad asjakohased.

    Eriti meeldib, et lõpus oli tagasiside koht õpilastele.

    Meeldib

Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine