Märilini õpingud

Haridustehnoloogia õppekava


Refleksioon õpilepingule

Kursuse lõppedes on aeg tagasi vaadata millised olid minu ootused kursuse alguses ja kuhu olen tänaseks jõudnud.

Teema 

Olen kirjutanud, et „õpikeskonnad ja võrgustatud õppe loengute peamine selguse soov on erinevate õpikeskkondade ülesehituse mõistmine.“

Olen saanud loengust kindlasti rohkemgi, kui alguses lootsin, huvitavateks uuteks teemadeks osutusid näiteks digitaalsed õpimärgid, mis annavad õppijale hea ülevaate oma tasemest ja võimaldavad näiteks personaalsetes õpikeskkondades uhkusega näitamist.

Eesmärgid 

  • Mõista ja orienteeruda erinevates õpikeskkondades.
  • Suunata kolleege uute turvaliste ja kasutajasõbralike õpikeskkondade juurde.
  • Enda saadud teadmistega kiirendada kogu kooli digiarengut.

Kursuse alguses kirjutatud eesmärgid on mul seatud pika arvestusega, siiani olen nende täitmisega kenasti toime tulnud. Nüüd kui teadmisi on mul rohkem, võin ka julgemalt kooli digiarengut kiirendama hakata.

Strateegiad 

  • Võtan võimalikult paljudest kontakttundidest osa kohapeal.
  • Lisan päevakavasse õppimiseks kindla aja ja pean sellest kinni.
  • Süvenen rahulikult kodutöödesse ja esitan nad tähtajaks.
  • Loen kursusekaaslaste ajaveebi postitusi ja annan neile tagasisidet.
  • Jagan oma õpitud teadmisi kolleegidega.
  • Hoian korras asjad tööl ja ei unusta pere ega puhkeaega.

Strateegiate punktis on toimunud kõige enam mulle endale pettumust valmistanud juhtumeid. Osa võtsin ma füüsiliselt kõigist loengutest, mis oli minu enda jaoks väga oluline. Kuigi veebitunnid on mugavad, kasutan neid äärmisel vajadusel. Ka sel õppeaastal olen kogenud ühes teises aines keset loengut näiteks voolu kadumist, mis ei ole mugav olukord. Päevakavast kinnipidamine osutus üllatavalt raskeks. Ma ei osanud arvestada sellist iseseisvate tööde mahtu kõikides ainetes kokku, seetõttu jäin ka kahjuks graafikust maha. „Ülejala“ teha ei taha ja teemadesse süvenemiseks läksid käiku ka öötunnid, mis on minu õppimise põhimõtete vastane tegevus. Öö on puhkamiseks ja väsinud inimene ei kinnista enam teadmisi. Kui varasemate õpingutega olen seadnud eesmärgiks tööd esitada tähtajast päev varem, siis kahjuks valmistan ma endale pettumuse. Kursusekaaslaste veebipostitusi lugesin valikuliselt, tavaliselt vabamatel hetkedel kuskil uksetaga loengut oodates või kedagi oodates. Alguses jõudsin ka kommenteerida, kuid lõpuks jäi see kahjuks soiku. Viimane punkt „hoian korras asjad tööl ja ei unusta pere ega puhkeaega“ oligi kirjutatud juba ilusa unistusena, õnneks on mul toetavad kolleegid ja perekond.

Vahendid/ressursid 

  • Õppejõud- vajadusel palun abi kontakttundides, Discordi või e-maili teel.
  • Kursusekaaslased- suhtlen kontakttundides või erinevate suhtluskanalite kaudu.
  • Töökaaslased- uurin kolleegidelt erinevate keskkondade kasutajakogemuste kohta tagasisidet.
  • Õppejõult saadud materjalid.
  • Teadusartiklid.
  • Videojuhendid veebist.
  • Erinevad digiseadmed- arvuti, tahvel, nutitelefon.

Loetletud vahendeid ja ressursse olen kenasti ka kasutanud, lisandunud on ka uusi keskkondi. Kursusetööde lahendamisel olen aga häbiväärselt vähe tehisintellekti kasutanud, ilmselt on siin süüdi ajapuudus, sest usaldan enda teadmisi ja „guugeldamise“ oskuseid rohkem ja ei ole pidanud otstarbekaks masina koostatud teksti kontrollimisele aega kulutada.

Hindamine – Kuidas ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud? Kuidas ma hindan oma saavutusi? Mis tõestab seda?

  • Olen võtnud võimalikult paljudest kontakttundidest kohapeal osa.
  • Olen pidanud päevakavasse märgitud õppimise ajast kinni.
  • Kodutööd on esitatud tähtajaks positiivsele hindele.
  • Olen lugenud kursusekaaslaste ajaveebi postitusi ja andnud neile positiivset tagasisidet.
  • Kolleegid on saanud uusi teadmisi.
  • Olen jõudnud töö ja kooli kõrvalt ka puhata ja perega aega veeta.
  • Tunnen end kindlalt erinevate õpikeskkondade valikul.

Arvan, et olen oma eemärgid saavutanud, mitte küll nii ideaalsetel tingimustel, nagu hindamise punktides lootsin. Samas on mul kõik tööd esitatud ja olen käinud kõikides kontakttundides, olen jaganud teadmisi ka kolleegidega ja tunnen end kindlamini erinevate õpikeskkondade valikul.



Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine